Thursday, July 12, 2012

Kolagen Asli Shaklee : Keistimewaannya dan pengalaman pengguna

Salam bahagia semua :)

Wah, dah nak hampir bulan puasa ni tak menang tangan menjawab soalan2 dan PM tentang set Mighty 3 GEM dan jugak kolagen Shaklee ni. Set Mighty 3 Gem tu popular di kalangan ibu-ibu menyusu dan mengandung seperti saya sebab die memberikan tenaga berpanjangan, mengurangkan rasa dahaga dan membantu ibu2 membuat stok, manakala Kolagen tu popular sebab menjadi persediaan sebelum raya untuk kulit yang cantik dan tegang.

So, pada hari ini saya nak publishkan pengalaman2 pengguna Shaklee yang telah mencuba kolagen asli ini. Feedback yang diberikan semua bagus setakat ini, tambah2 lagi pada mereka yg doublekan dengan set kecantikan, ataupun ESP ataupun kesemuanya!

Feedback yang pertama dari pakar penyusuan yang saya hormati, kak Azrina :

Saya quote skit pengalaman kakak ni:
"Sekarang ni kalau Papa pegang Mama..rasa bestnyer..gebu je..tu sebab Papa taknak berenggang dengan Mama, rasa syok jer bila duduk sebelah mama..lain macam jer gebu dan lembut"
"hari pertama makan trasa muka di tarik2..teganglah tu sbb saya amik kolagen dengan ESP dan PD. Cepat terai..rugi tak cuber berbaloi2. Masalah sekarang saya rimas suami asyik melekat jer hahaha" 
Testi kolagen asli Shaklee

Testi kedua dari kawan saya, Wan Fatihanum:

"Memandangkan kolagen adalah produk baru, so saya dgn bangganya rasa nak cuba. Saya amik collagen satu sachet setiap malam sebelum tido. Lepas seminggu amik, AMAZING sangat sebab saya sedar telapak tangan saya yg dulunya kering, bila sentuh sendiri pun bleh rasa kering walau pakai losyen."
"Semalam baru perasan bila usap2 tangan, eh pelik nape rasa lembab lak ni? Moist je rasanya walau pagi tu lupa nak pakai losyen. Haa baru teringat pasal kolagen. Memang mabelesla, sapa yg nak cuba mmg tak rugi. Hasben pun akui bila pegang tanganku auwww hahahha.." 

Testi Kolagen melembapkan kulit
Pada sesiapa yang dah baca post saya sebelum ni bertajuk "Collagen Powder Shaklee"  anda mungkin dah dapat gambaran mengenai apa itu kolagen dan kepentingan kolagen pada kulit. Antara faedah2 pengambilan kolagen powder adalah :

  • ANTI PENUAAN – mengurangkan liang pori-pori (pori-pori terbuka), kedutan dan garis halus.
  • MENGHIDRATKAN – Melembapkan kulit
  • MENGEMBALIKAN KEANJALAN KULIT – Menjadikan kulir anjal, lembut dan tegang
  • MELICINKAN – Tingkatkan kelicinan kulit
  • MENYUBURKAN – Menyuburkan rambut dan kuku yang sihat
  • MENCERAH – Mengurangkan pigmentasi, jerawat dan kulit tak sekata
  • MENEGANG – Membantu menegang dan menganjalkan payudara


Kedua-dua pengalaman yang saya kongsikan di atas adalah kesan dari pengambilan kolagen KURANG dari 8 minggu, kerana mengikut kajian yang dijalankan, selepas 8minggu, kulit akan menjadi lebih baik secara menyeluruh.


- Meningkatkan kelembapan kulit sehingga 90%
- Mengurangkan kekasaran dan kekeringan sehingga 75%
- Peningkatan dalam penampilan keseluruhan sehingga 71%
- Meningkatkan kelembutan dan kelicinan sehingga 69%
- Meningkatkan pemakaian kekal mekap sehingga 60%
- Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti sehingga 55%
- Meningkatkan ketebalan rambut sehingga 54%
- Meningkatkan keserian, tona & warna kulit sehingga 50%
- Mengurangkan garis halus dan kedutan sehingga 18%


Yang pasti, saya sendiri tak sabar2 nak mencuba produk ini yang ternyata asli, tanpa bahan sintetik dan juga pewarna dan perisa tambahan. Tapi harus bersabar ye wahai hati, tunggu sampai lepas deliver nanti, saya akan turut menjejak langkah kawan-kawan yang ingin cantik berseri dengan Kolagen Asli Shaklee ini :)


Jika digabungkan dengan produk2 yang berkaitan dengan kecantikan, seperti Vitamin C, Vitamin B kompleks, Vitamin E, GLA, VIVIX dan ESP, kesannya lebih meyakinkan! PERLU PILIH SEMUA? boleh dapatkan nasihat dan konsultasi dari saya mengenai pemilihan produk2 ini.


Hubungi saya untuk konsultasi pengambilan supplement semulajadi ini daripada saya, Ainul Malik melalui ainzm@yahoo.com/ 
0133536718/ 


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 
Salam sayang,
Mama Aiman

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...